Het GVB stopt met het gebruikt van X, het voormalige Twitter, als communicatiekanaal. Volgens het bedrijf heeft dat te maken met 'de aanhoudende, veelal anonieme stroom aan haatdragende uitingen' en het 'gebrek aan toezicht' daarop.
Op zijn website schrijft het GVB dat X de afgelopen jaren is veranderd. "Wat begon als een platform voor dialoog en de uitwisseling van kennis is op dit moment een vrijplaats voor haatdragende en polariserende uitingen. Dit strookt niet met onze maatschappelijke waarden als organisatie."
Alternatieven
Het GVB, dat Facebook, Instagram en Linkedin wel blijft gebruiken, zegt dat het informeren van reizigers voortaan vooral via de reizigersapp Gappie en de website gebeurt. Reizigers kunnen daarnaast telefonisch, via de mail of met whatsapp contact opnemen met het vervoersbedrijf.
💬 Wil je niets missen uit Amsterdam?
- Blijf op de hoogte via nhnieuws.nl/amsterdam
- Mail je tips naar [email protected]
- Praat mee en deel jouw nieuws in onze speciale Amsterdamse Facebookgroep!
Tikfout gezien? Laat het ons weten via [email protected]